Figyelem: a cikk archív, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Nem lakáscélú helyiség bérbeadása versenytárgyaláson – Üllői út 250.

Budapest Főváros XIX. Kerület Kispest Önkormányzat Vagyonkezelő Műszaki Szervezete nyilvános pályázatot hirdet önkormányzati tulajdonban lévő üres, nem lakás céljára szolgáló helyiség bérbeadására versenytárgyalás keretében, licitálással.

licit

Kifüggesztés időpontja: 2019. július 18.
Jelentkezés határideje: 2019. augusztus 30. 12 óra
Pályázat leadása: Bp. Főváros XIX. ker. Kispest Önkormányzat VAMÜSZ titkárságán
1192 Budapest, Ady Endre út 7. szám alatt
Versenytárgyalás: 2019. szeptember 2. 14 óra a VAMÜSZ hivatali helyiségében, 1192 Budapest, Ady Endre út 7. szám alatt.

Pályáztatásra kerülő üzlethelyiség:

Bp. XIX. ker. Üllői út 250. hrsz.: 163865/9
Rendeltetés: iroda, üzlethelyiség
Végezhető tevékenységek: kereskedelmi, szolgáltatói (helyi, övezeti szabályozás szerint)
Műszaki állapot: karbantartás szükséges,
Közműellátás: víz, csatorna, elektromos áram, távfűtés
Alapterület: 50 m2
Energetikai besorolás: GG
A határozott idejű használat tartama: 5 év
Bérleti díj: 54.450,- Ft/hó (ÁFA mentes, a licit induló összege)
Óvadék: a licitálás során kialakult havi bérleti díj összegének hatszorosa.

1. Információk, feltételek:
Jelentkezhet minden gazdálkodó, karitatív tevékenységet folytató szervezet, természetes és jogi személy, intézmény. A pályázatot írásban kell benyújtani, melynek tartalmaznia kell a pályázó nevét, címét, elérhetőségét, a tevékenység folytatására feljogosító egyéni vállalkozási igazolvány, gazdasági társaság esetén a cégjegyzék másolatát, a pályázó nyilatkozatát arról, hogy a pályázati feltételeket elfogadja.

2. A bérbeadás általános feltételei:
A bérleti jogviszony tekintetében a Budapest Főváros XIX. Kerület Kispest Önkormányzata 2/2017. (I. 27.) Ökt. számú rendeletének előírásait kell alkalmazni. A nem lakás célú helyiségek az adott és megtekintett műszaki állapotban kerülnek bérbeadásra. A helyiségek felújításának vállalása a bérbeadás alapfeltétele. Az Önkormányzatnak az elvégzett munkák költségének bérbeszámítására nincs lehetősége, a bérlő költségtérítési igényt a bérleti jogviszony időtartama alatt, illetve annak megszűnésekor jogalap nélküli gazdagodás címén sem támaszthat.
A helyiségeket játékterem, zajos műhely, ipari tevékenység céljaira használni nem lehet.
A Bérlő a bérelt helyiségben átalakítási munkát saját költségen és csak a bérbeadó engedélyével végezhet. A helyiség visszaadása esetén a bérlő saját költségén köteles az eredeti állapot visszaállítására. Ettől eltérni csak külön írásos megállapodás alapján lehet.
A jelen pályázatra jelentkező feladata az illetékes hatóságoknál a bérleményben folytatható tevékenységekkel kapcsolatos előírások, valamint az egyéb feltételek és körülmények előzetes tisztázása. Az egyeztetés elmulasztásából eredő hátrányok és károk a bérbevételre jelentkezőt terhelik.
A helyiségben folytatható tevékenységhez szükséges, jogszabályban előírt valamennyi engedély és hozzájárulás (pl. építési, településképi, társasházi, stb.) beszerzése a bérlő kötelezettsége. Ha a bérlő a helyiséget – a helyiségben végezhető meghirdetett tevékenységen kívül – más tevékenységre kívánja használni, úgy a Hatósági Irodával történt egyeztetés után a bérlőnek saját költéségén kell az átminősítést és szükséges engedélyeztetést elvégeztetni.
Az a jelentkező, aki más önkormányzati tulajdonú helyiséget bérel és egy hónapnál több bérleti díjhátraléka van, vagy a bérleti jogviszonyát saját hibájából 30 napon túl nem rendezte, nem jogosult a bérbevételre. Az az ajánlattevő is kizárásra kerül, amellyel a fennállt bérleti jogviszonyt az önkormányzat bérleti díj tartozás miatt felmondta, illetve amelynek tagja és/vagy ügyvezetője olyan cégben volt tag/ügyvezető, amelynél kizárásnak lenne helye. Köztartozás, illetve a pályázó, vagy cége ellen folyamatban lévő végrehajtási-, csőd-, vagy felszámolási eljárás szintén kizáró ok.
A leendő bérlőnek előzetesen megállapodást kell kötnie a Vagyonkezelő Műszaki Szervezetnél a közüzemi és egyéb díjakra vonatkozóan.
Bérlőnek a bérleti jogviszony időtartamára a helyiségbérleti szerződés aláírását megelőzően óvadékot kell letennie, amely elkülönített számlán kerül elhelyezésre. Az óvadék mértéke az egy havi bérleti díj nettó értékének hatszorosa, amely után az önkormányzat kamatot nem fizet. Az óvadék a bérbeadó részéről akkor használható fel, ha a bérlő a helyiséget nem tiszta, rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban hagyta el, bérleti, illetve közüzemi díjjal, járulékos költséggel tartozik, továbbá az önkormányzatnak egyéb kárt okoz. Az óvadék felhasználható abban az esetben is, ha a bérleti szerződés a bérlő hibájából, vagy egyoldalú kezdeményezésére egy éven belül szűnik meg. A bérleti szerződés megszűnését követően a fel nem használt óvadék a helyiség átadás-átvételét követő 30 napon belül a volt bérlő részére visszafizetésre kerül.
A bérleti díj ÁFA mentes. Amennyiben a bérleti díj után további adófizetési kötelezettség keletkezik, a helyiségeknél szereplő bérleti díj nettó bérleti díjnak tekintendő, és az adó megfizetése – ezen nettó bérleleti díjon felül – a bérlőt terheli.
A helyiség bérleti díja (a szerződéskötés évének kivételével) minden év április 1. napjával az előző évre közzétett lakossági fogyasztói árindex mértékének megfelelően növekszik.
A bérleti díjon felül fizetendő a helyiség egyedileg mért, vagy felosztott közüzemi díja, társasház esetén az albetétre jutó közös költség üzemeltetési hányada.
A bérleti szerződést közjegyzői okiratba kell foglalni, melynek költségeit a bérlő köteles megfizetni.

3. A versenytárgyalás feltételei:
Több ajánlattevő esetén az ajánlattevők a havi bérleti díj összegére licitálnak. A pályázóknak a versenytárgyaláson nyilatkozniuk kell, hogy a VAMÜSZ felé bérleti díj, illetve egyéb tartozásuk nincs.
A versenytárgyalás részvételi díja a bérlemény hirdetményben szereplő havi bérleti díja, melyet a jelentkezési határidőig kell átutalni a VAMÜSZ OTP Banknál vezetett 11784009-15519188 számú számlájára. A befizetési bizonylat eredeti példányát a versenytárgyaláson be kell mutatni. Ha az előírt időben csak egy ajánlat érkezik, amely az előírt feltételeknek megfelel, a pályázati eljárást eredményesnek kell tekinteni. Ha a pályázaton résztvevő nem magánszemélyként pályázik, a versenytárgyaláson a cég működéséről a hatályos iratokat (cégbejegyzés, aláírási címpéldány) be kell mutatni. A versenytárgyaláson a jelentkezők képviseletében csak olyan személyek vehetnek részt, akik igazolják, hogy jogosultak a licitálásra. A versenytárgyaláson a licitálás százezer forint alatti havi bérleti díj esetében 5.000,- Ft-os, százezer és egymillió forint között 10.000,- Ft-os, egymillió forint felett 50.000,- Ft-os licitlépcsővel történik. Az eredmény a versenytárgyaláson kihirdetésre kerül, de a bérleti jogviszony ezáltal még nem jön létre. Amennyiben a nyertes pályázó részéről az óvadék befizetésére, és az előkészített helyiségbérleti szerződés aláírására a versenytárgyalás napjától számított 15 napon belül a pályázó érdekkörébe tartozó ok (így különösen a pályázó elállása) miatt nem kerül sor, a bérbeadó a helyiséget annak a pályázónak adja bérbe, aki a licitálás során a következő legmagasabb összegű ajánlatot tette. Szerződéskötés esetén a versenytárgyalás részvételi díja bérbeszámításra kerül.
A pályázó a részvételi díjat elveszíti, amennyiben
- nyertesként a szerződéskötéstől eláll
- a versenytárgyaláson nem jelenik meg, vagy a versenytárgyaláson a licitáláson való részvételtől eláll,
- egyedüli, ezáltal nyertes pályázóként bejelenti, hogy a bérbevételi szándékától eláll,
- a licitáláson vesztes, de a nyertes visszalépése miatt a bérleti szerződés megkötésére jogosulttá váló pályázó a szerződéskötéstől eláll.
A licitáláson vesztes, a bérleti szerződés megkötésére nem jogosult ajánlattevők részére a versenytárgyalás részvételi díja a versenytárgyalás napjától számított 10 munkanapon belül visszatérítésre kerül.

4. Elérhetőségek, érdeklődés:
Név és cím: Vagyonkezelő Műszaki Szervezet, 1192 Bp. Ady Endre út 7.
Telefon: titkárság: 34-74-535
információ: 34-77-435 vagy 34-77-468
megtekintés: 34-77-413 vagy 34-74-680
E-mail cím: vamusz@kispest.hu
Ügyfélfogadás: hétfőn 14-18, szerdán 8-12 és 14-16.30, pénteken 8-12.30 óra között

A helyiség megtekintését munkaidőben, előzetesen egyeztetett időpontban tudjuk biztosítani.

Budapest Főváros XIX. Kerület Kispest Önkormányzata
Vagyonkezelő Műszaki Szervezet