HÍREK  2018. augusztus 08.      1,782
Figyelem: a cikk archív, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Őszre teljesen megújul a Shopmark

A Shopmark év eleje óta tartó átalakításának eredményeként többek között megszületett az új, racionalizált térelrendezés, és az épület modernizációja is folyamatosan zajlik. Az októberi nyitáskor közel 80 új üzlet és szolgáltató várja a kispestieket is a teljesen megújult Shopmarkban. Az újragondolt épület üzleteinek csaknem 90 százaléka már gazdára talált.

Őszre teljesen megújul a Shopmark
A képre kattintva galéria nyílik. (17 kép)

A Diófa Alapkezelő Zrt. által képviselt Magyar Posta Takarék Ingatlan Befektetési Alap tulajdonában álló Shopmark megújítása 2018 elején kezdődött a KÉSZ Építő Zrt. kivitelezésében. Az átépítés és az üzlethelyiségek bérbeadása egyaránt jó ütemben halad, a kispestiek októberben vehetik újra birtokba a kívül-belül és a kínálat tekintetében egyaránt megújult bevásárlóközpontot, amely világosabb, nívósabb, élhetőbb, korszerűbb és szellősebb lesz, mint korábban – hangzott el azon a bejáráson, amelyet az átépítés alatt álló Shopmarkban tartottak.

A felújítás jelenlegi fázisában az álmennyezet kialakítása, a portáltartó acélszerkezet kiépítése, a homlokzati burkolás, valamint különböző gépészeti és elektromos munkálatok zajlanak. A 26 ezer négyzetméteres Shopmark földszintjét födémáttöréssel tették világosabbá, és könnyebben átláthatóvá az emeletek közötti tereket.

Czifra Balázs, a Diófa Alapkezelő Zrt. ingatlanbefektetési üzletágának vezetője elmondta, hogy a meglévő, kedvelt üzletek mellett számos új márka képviselteti majd magát az épületben. A legnagyobb új bérlő két szinten, megközelítőleg kétezer négyzetméteres üzletet nyit a Shopmarkban – tette hozzá.

Pintyőke Marcell, a KÉSZ-csoport marketing- és kommunikációs igazgatója szerint nagy kihívást jelent a már meglévő épület esztétikai, építészeti és funkcionális átalakítása. A projekten átlagosan négyszáz szakember dolgozik, akik a belső terek kialakításáért, a mozgólépcsők és a liftek modernizációjáért, valamint az energetikai korszerűsítésért és a homlokzat átalakításáért felelnek.

Két fontos változásra is felhívták a figyelmünket: a tervek szerint alaposan megváltozik az épület főbejárata előtti úgynevezett „agóra”, és egy olyan közösségi terület jön majd létre, amely alkalmas lesz kisebb rendezvények, vásárok tartására, de egyben találkozóhely is. Átépítik a korábban barátságtalan, reklámokkal túlzsúfolt főbejárati homlokzatot és az épület oldalhomlokzatát is. A főbejárathoz minden oldalról jól látható nagyméretű LED-fal épül. A földszinti éttermi rész felkerül az emeletre, a főbejárat közvetlen közelébe, és a legmodernebb konyhatechnikának köszönhetően nem zavarja majd a jellegzetes „konyhaszag” a vásárlókat.

Az új belső téri elosztásnak köszönhetően közel 80 új üzlet és szolgáltató kaphatott helyet az Üllői úti bevásárlóközpontban, amelynek 90 százaléka már bérlőre talált. A bérlők az építkezéshez igazított ütemezéssel már elkezdték birtokba venni a területüket, így az üzletek kiépítési munkálatai is elkezdődhetnek annak érdekében, hogy az októberre tervezett nyitásra teljes mértékben átadható legyen a bevásárlóközpont.