KÖZLEMÉNYEK  2017. augusztus 21.
Figyelem: a cikk archív, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Étkezés online megrendelése a kispesti nevelési intézményekben

Egyszerűen és kényelmesen, otthonról is megrendelhetik vagy lemondhatják bölcsődés, óvodás és iskolás gyermekeik étkezését a kispesti szülők a Gazdasági Ellátó Szervezet (GESZ) új online felületén.

menza-ebedeles

Kispest Önkormányzatának Gazdasági Ellátó Szervezete (GESZ) 2016 nyarán készített kérdőíves felmérést a kerületi bölcsődékben és óvodákban az ebédmegrendelés és -befizetés új, kényelmesebb lehetőségeiről, amelyre a szülők fele pozitív visszajelzést adott. Ennek alapján Gajda Péter polgármester úgy döntött, hogy teremtsük meg a feltételeit az online étkezési megrendelésnek.

2016 novemberében kezdtük el közétkeztetési informatikai rendszerünk, a Lakoma program fejlesztését, hogy alkalmas legyen az online ügyfélforgalomra. 2017 januárjára elkészült az a webes felület, melyen keresztül a szülők az ebéd megrendelését, valamint az ebédlemondásokat is otthonról, kényelmesen intézhetik. Januárban a Pannónia Általános Iskolában kezdődött a tesztüzem először egy osztály, majd februárban az egész iskola szülői közösségének bevonásával. A pozitív tapasztalatok és a sikeres próbák után márciusban kiterjesztettük a tesztüzemet valamennyi iskolára, óvodára, bölcsődére.

Közben tovább folytatódott a fejlesztés, felvettük a kapcsolatot az OTP-vel az internetes bankkártyás fizetési szolgáltatás alkalmazása érdekében. Májusra befejeződött a program ez irányú továbbfejlesztése, megkötöttük a szerződést az OTP-vel a banki szolgáltatás igénybe vételére, így augusztustól már az étkezés online megrendelésének és fizetésének rendszere teljes körűen igénybe vehető.

A szülők a http://gesz.kispest.hu oldalon keresztül az „Online ebédbefizetés” gombra kattintva érhetik el a webes felületet. Első alkalommal regisztrálniuk kell, amihez az iskolában/óvodában/bölcsődében gyermekük regisztrációs kódját megkapják. A pontos regisztráció után válik használhatóvá a felület. Ha több gyermek ebédbefizetését szeretnék intézni, mindenkire vonatkozóan el kell végezni a regisztrációt (fontos, hogy azonos legyen az emailcím és a jelszó), ezután minden gyerek befizetéseit tudják kezelni.

Minden hónap elseje és tizenötödike között lehet a következő havi megrendeléseket rögzíteni.
A befizetés három módon történhet:
– banki átutalással legkésőbb 20-ig,
– online bankkártyás fizetéssel internetbankon keresztül vagy
– QR-kóddal mobil készülékkel is lehetséges.

 

Az ebéd lemondását egész hónapban ugyancsak elektronikusan megtehetik a szülők, nem kell emaileket írni, telefonálni.
Természetesen az intézményekben továbbra is lehetőség van személyesen, készpénzfizetés mellett megrendelni az ebédet.

Az elmúlt hónapokban, a tesztek időszakában több mint 500 szülő próbálta ki hónapról hónapra az új lehetőséget (a befizetések 11%-a). Augusztusban lehetett első alkalommal mindhárom fizetési módot választani, ebben a hónapban pedig már az online megrendelést választó szülők egyharmada internetbankos/mobilbankos befizetési módot választott.

Az oktatási év kezdetével az intézményekkel közösen folytatjuk az új online megrendelés népszerűsítését a kényelmesebb ügyintézés és a készpénzkímélő fizetés terjesztése érdekében.

Gazdasági Ellátó Szervezet